Cuando quemaban libros ‘rojos’ en Madrid / Ayuntamiento de Oviedo recupera los nombres franquistas de sus calles / Carta de fusilado entregada 80 años después / I Xornaes de Memoria Hestórica.

Foto. Mientras libros arden, saludos fascistas.

Memoria histórica es hoy:

-Nada más terminar la guerra, el 30 de abril de 1939 los falangistas iniciaron la quema de libros en la Universidad Central de Madrid

Es conocida la quema de libros del 30 de abril de 1939 en la Universidad Central de Madrid por parte de Falange, en la que participó Antonio Luna, delegado provincial de FET de la JONS en Madrid y secretario nacional de la Jefatura de Educación. Más adelante sería el primer juez instructor de la Comisión Superior Dictaminadora para depurar el profesorado de la Universidad de Madrid. También estuvieron presentes Salvador Lisarrague Novoa, secretario provincial de la Jefatura de Educación y de la delegación provincial madrileña de Falange, que acabó siendo el primer responsable del Ateneo de Madrid intervenido, así como David Jato, jefe provincial del Sindicato Español Universitario (SEU).

https://nuevarevolucion.es/ahi-donde-se-queman-libros/

Nuevo callejero en Uviéu.

-El Ayuntamiento de Oviedo recupera los nombres franquistas de sus calles.

La calle Federico García Lorca vuelve a llamarse Calvo Sotelo.

https://www.20minutos.es/noticia/4625660/0/oviedo-recupera-nombres-franquistas-sus-calles/

Carta fechada el 1 de agosto de 1940.

-Una familia catalana recibe 80 años después la carta de su tío fusilado por el franquismo

La familia Saumell, residente en un pueblo de Tarragona, recuperó a finales de 2020 la carta que su tío Isidre Saumell Nadal escribió despidiéndose de sus familiares horas antes de ser fusilado. Unos coleccionistas de antigüedades encontraron la carta y la entregaron a Josep, sobrino del fallecido.

https://www.naiz.eus/eu/info/noticia/20210317/una-familia-catalana-recibe-80-anos-despues-la-carta-de-su-tio-fusilado-por-el-franquismo

Tuit de Carlos Herrera.

Por recordar…

-Tuit de Carlos Herrera el 1 de febrero de 2016

“Me considero democrático pero tengo muy claro que con Franco no existiría bazofia como Podemos. Serían otros más en las cunetas”.

Pantallazo jornadas memoria en Asturies, del 2 al 10 abril.

Convocatorias:

-I Xornaes de Memoria Hestórica “Desenterrando la Hestoria”

Del 2 al 10 d’Abril Mieres ya L’Infiestu acoyerán un total de 15 charres sobro memoria, represión y llucha n’Asturies del Sieglu XX

Les Xornaes de Memoria Hestórica tan entamaes pola Asociación ensin ánimu de llucru Reflexu y entamarán el vienres 2 d’abril cola apertura de la esposición y la charra “Semeyes pa dempués d’una Guerra”, de Carlos Glez Espina, na sa Polivalente de L’Infiestu, a les siete la tardi. Darréu, Ramón Lluis Bande presentará “El cine como dispositivu de Memoria”.

Nel mesmu escenariu, el sábadu 3 entamarán les xornaes a les 11:00 cola tema “La llucha contra’l franquismu n’Asturies”, a cargu de Pablo Alcántara” y continuará cola intervención de Jose Antonio Longo “Violencia demientres la Guerra civil y la Posguerra en Piloña”.

Tres de la posa pa xintar, tendrá llugar el conciertu “Cantares pa la Revolución d’Ochobre”, nel que Elías Llano, VIti Redondo y Rodri Joglar remembrarán la música que punxo banda sonora a Ochobre del 34 y cola que depués se canciaron aquellos fechos que marcaron la hestoria reciente del país.

A les 16:30 Irene Faza Aladro entamará la charra “Más allá de lo domésticu, la memoria de les campesines piloñeses de posguerra” y darréu sedrá Inaciu Galán quien presente’l so trabayu d’investigación “¿Persiguióse l’Asturianu nel franquismu? repasu hestóricu a la situación de la Llingua Asturiana na dictadura”.

La cabera charra del díe llevaranos de la man d’Arantxa Margolles “De les tumbes pa los vencedores a les cunetes de los que perdieron, la recuperación diferencial de la memoria dende’l fin de la guerra civil”.

El segundu fin de selmana d’estes Xornaes de Memoria Hestórica tendrá llugar nel Auditoriu Teodoro Cuesta de Mieres y cuntará tamién con una esposición de semeyes demientres los dos díes. El 9 d’abril abre les intervenciones Faustino Zapico con “La memoria democrática nel sistema educativu”, a les siete la tardi, siguía de “El procesu de creación del comic Los Llazos Colloraos, la hestoria de les Fuelgues Mineres n’Asturies 1.957-1.964”, a cargu d’Alberto Vazquez.

El 10 d’abril, nel mesmu Auditoriu, Heri Gutierrez García fadrá una intervención alrodiu de “Los procesos de creación de posmemoria pol trauma deriváu de la represión franquista contra les muyeres nel Valle’l Nalón” y Eduardo Abad remembrará la “Violencia, terror y represión n’Asturies en transición”.

De tardi tendrá llugar la conferencia “Esaltación y escaezu, una mirada a la muerte dende l’antropoloxía social y cultural” de Fe Santoveña y darréu “De la memoria familiar a la memoria colectiva, el cine como ferramienta” desplicao por Pablo Casanueva.

Presllará les Xornaes Luis Felipe Capellín cola so charra “La guerrilla antifranquista n’Asturies”.

Toles intervenciones tendrán llendáu’l númberu d’asistentes y pa participar nes Xornaes ye preciso acutar sitiu, mandando un corréu a reflexuablaneru@gmail.com.

https://www.infoasturies.com/as/2021/03/12/i-xornaes-de-memoria-hestorica-desenterrando-la-hestoria/

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.